Mina framtids planer.

Jag tänkte skriva lite om mina framtids planer. Jag vill läsa till elektriker. Om jag orkar plugga längre så ska jag läsa till el ingenjör istället. I 7:an skolkade jag väldigt mycket så jag låg efter, men nu har jag kommit ikapp mig i skolan och kämpar som bara den! Helst vill jag gå på Lindholmens tekniska gymnasium, har inte kollat på fler än. Om ni vet andra bra tekniska gymnasium där man läser el&energi i göteborg så får ni jätte gärna tipsa mig! Jag vill bli elektriker eftersom att det är en ganska kort utbildning men med en riktigt bra lön, lätt att få jobb och ett väldigt fritt arbete. Dessutom finns det många små jobb utomlands och speciellt i Norge inom tekniks arbeten, så man kan tjäna ganska mycket extra pengar. Japp då vet ni lite mer om mig. Nu ska jag i alla fall äta kebab haha, ha det göttans sålänge!


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att bli elektriker måste du ligga i väldigt hårt om du vill bli anställd hos ett företag. Det är tre år gymnasium sedan blir du lärling i ca. 2 år beroendes på hur bra du är och hur mycket kunskap du har. Finns väldigt lite jobb som elektriker i sig, du kanske kommer få jobba med larm och sånt. Är du beredd på det så kör hårt! Mvh

2013-02-06 @ 16:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0