Mina åsikter om otrohet.

Otrohet är aldrig rätt, det finns inga förklaringar eller ursäkter till att det skulle vara rätt.. inte ens om ens partner skulle vara otrogen mot en själv, payback löser ingenting. I ett förhållande kan man liksom inte hålla på att hämnas på varandra hela tiden.. det är bara att lämna eller förlåta eller vad man nu vill göra.. jag hade i alla fall lämnat killen direkt.
Vad gills för att det ska vara otrohet?
Jag tycker att det är skillnad mellan att kanske skriva och hålla på med andra när man är i ett förhållande än att kanske te.x kyssa eller ha sex med någon annan. Att bara stöta på andra är verkligen inte rätt, men att säga att man är otrogen i så fall låter lite överdrivet i mina ögon. Jag tycker mer att det skulle vara att svika den man är tillsammans med. Jag hatar sånt, alla borde hålla sig till den man är tillsammans med.
Varför är folk otrogna?
Det finns nog många anledningar till att folk är otrogna, kanske är inte ens partner attraktiv eller så kanske man är nyfiken på något nytt, man kanske får en chans till något och inte kan stå emot. Men om man verkligen älskar någon så kan man det. Om man nu skulle vara nyfiken på något nytt eller vad det än kan vara, så borde man göra slut istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0